Fujifilm doopt HS Series om tot Acuity Aristo
Fujifilm heeft zijn HS Series singlepass inkjetplatform omgedoopt tot Acuity Aristo. De Acuity Aristo HS6000 en HS3000 werden deze zomer op een Open House-event bij ontwikkelingspartner Barbéran in Barcelona gedemonstreerd en zijn klaar voor de markt.

De Acuity Aristo-serie is het resultaat van een samenwerking tussen Fujifilm en Barbéran, een Spaanse fabrikant gespecialiseerd in singlepass printsystemen. Fujifilm stond in voor de ontwikkeling van een reeks inkten en is verantwoordelijk voor de commercialiseringsstrategie.
Zeer hoge oplagen
Met de rebranding wordt het platform opgenomen in Fujifilms Acuity-portfolio, naast de Acuity Prime- en Acuity Ultra-lijnen. “De rebranding naar Acuity Aristo vormt een cruciale mijlpaal en markeert de transitie van de R&D-fase naar een volledig gevalideerd commercieel product”, zegt Oliver Mills, marketingmanager van het Barbéran-project bij Fujifilm Wide Format Inkjet Systems.
“Door de werktuigbouwkundige expertise van Barbéran te combineren met Fujifilms inkjettechnologie en inkjetinnovaties, hebben we een krachtig, productieklaar platform ontwikkeld voor de sign- en displaymarkt met zeer hoge oplagen”, stelt Mills.
Na het event in Barcelona werd de HS6000 gedemonteerd en getransporteerd naar Linney in het Verenigd Koninkrijk waar hij als eerste Acuity Aristo ter wereld zal worden geïnstalleerd.
